2011. szeptember 4., vasárnap

Lenmagos bagett

Mivel nem volt itthon a holnapi uzsihoz való péksütemény, ezért bagettet sütöttem.

Hozzávalók:
40 dkg BL 80-as liszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
2 ek. burgonyapehely
0,5 dl olaj
kb. 1,5 dl tej
kb. 1,5 dl víz
1,5 tk só
csipet cukor
3 tk lenmag
2 dkg friss élesztő

A hozzávalókból a kenyérsütő kidolgozta szépen a tésztát, és hagytam ott megkelni is.
Miután megkelt 6 egyenlő részre osztottam és gombóc alakban is hagytam 10 percig kelni. Utána ovális alakúra nyújtottam a gombócot és a hosszanti oldalán feltekertem.



Ezután mentek a bagett sütő formába, bevágtam lekentem vízzel és reszelt sajttal szórtam meg. kb. 200 fokos sütőben készre sütöttem. A sütőbe tettem egy edényt amibe víz volt, így gőzben sültek a bagettek.
Finom uzsi lesz hétfőre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése