2012. december 28., péntek

Karamelles-csokis keksz /sütinyomdával/

Karamelles-csokis keksz /sütinyomdával/

A receptet Limara oldalán találtam és nem bírtam ki, hogy ne csináljam meg. Megrendeltem a sütinyomdát a Gasztroshop-tól és Karácsony után nekiálltam.
Kell hozzá egy adag vaníliás keksz és egy kakaós. A töltelék karamell és csokikrém.

Hozzávalók:
Vaníliás tészta
300 g liszt
80 g porcukor
180 g hideg vaj
1 cs. vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1-2 ek. tejszín
1 tk. sütőpor

Kakaós tészta
300 g liszt
100 g porcukor
180 g hideg vaj
2 ek. holland kakaó
1 tojás sárgája
1-2 ek. tejszín
1 tk. sütőpor

Késes robotgépbe teszem a lisztet, a porcukrot, a vaníliás cukrot és a sütőpor. Összekevertetem a géppel, utána hozzáadom a vajat és kis keverés után a tojás sárgáját. Ezután a pultra borítom a lisztes keveréket és 1-2 ek. tejszínnel összedolgozom. Egy éjszakára beteszem pihenni a hűtőbe.
A kakaós tésztát ugyan igy csinálom és az is ment a hűtőbe.

A csokikrém hozzávalói:
125 g csoki
50 ml víz
15 g cukor
25 ml tejföl
80 ml tejszín
20 g puha vaj

25 g csokit felfőzök a vízzel, a cukorral, a tejföllel vízgőz felett, amíg besűrüsödik.
A tejszínt forráspontig melegítem és apránként hozzákeverem a maradék csokit. Amikor az összes csoki felolvadt hozzáadom a vajat és utána a tejfölös keveréket. Ezt is a hűtőbe teszem egy éjszakára.

A karamell készítése:
3 tubus sűrített tej

A tubusos sűrített tejet egy csatos üvegbe teszem lezárom és egy edénybe teszem. Annyi vizet öntök az üveg mellé ami pont ellepi és beteszem a sütőbe, de úgy, hogy az edényre ráteszem a tetejét.
Sokféle nézetet olvastam az interneten, hogy hogyan kell a sűrített tejből karamellt készíteni, de nekem ez vált be. 220 fokon kb. 1 óráig volt a sütőbe és közben többször megkevertem. Akkor jó amikor szép karamelles a színe. Miután kihült betettem a hűtőbe, hogy felhasználásig lehüljön.

A tésztát 2-3 mm vastagságúra kinyújtom és aranybarnára sütöm kb. 8-10 perc alatt.
A tésztával csak hidegen könnyű dolgozni ezért én úgy csináltam, /hogy minnél kevesebb lisztet tegyek hozzá plusszban/ hogy sütőpapírra fektettem és folpackkal leterítettem és úgy nyújtottam ki.
Amikor a kekszek kihűltek akkor a csokis felére ráteszem a karamellt és a vaníliás részre a csokit rákenem és összeragasztom.
Ha megéri a másnapot, akkor jót tesz neki egy éjszaka a hűtőben.
Kicsit macerás, de nem mindennapi keksz!












1 megjegyzés:

  1. Kedves Nóri,
    Elkészítettem a vaníliás kekszet, de a minta nem nagyon látszik, mivel feljön sütés közben. Nem olyan szép a végeredmény, mint itt a képen. Mit csináltam rosszul? :)
    Válaszodat köszönöm!
    Katalin

    VálaszTörlés