2011. december 31., szombat

Áfonyás mascarponés pite

 A szokásos tiramisu helyett ezt a sütit vittük a szolnoki karácsonyi vacsorára, és nem csalódtunk!




Hozzávalók:
26 cm-es pite formához

17 dkg liszt
6 dkg cukor
12 dkg vaj
6 dkg darált mogyoró
2 kis tojás sárgája
2 ek. hideg víz

töltelék:
50 dkg mascarpone sajt
10 dkg porcukor
2 tojás
20-25 dkg áfonya vagy ribizli
2 evőkanál pirított mandula szeletek

A vajat a lisztet és darált mogyorót késes robotgépben morzsásra kevertem. Hozzáadtam a cukrot a tojást a vizet és kézzel gyorsan egyneművé gyúrtam. Lisztezett deszkán, kör alakúra nyújtott és behelyeztem a sütőpapírral bélelt piteformába. Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra és betettem a tésztát 20 percre a hűtőbe.
Kivettem a hűtőből, sütőpapírral borítottam és rászórtam a lencsét és így 15 percig sütöttem. /vak sütés/. Sütőpapír és lencse nélkül még 5 percig sütöttem. Amikor kivettel a sütőből, tojásfehérjével kentem le, hogy ne puhuljon meg a krémtől.
A krémet összekevertem a cukorral és a tojás sárgájával és hozzákeverem a tojásfehérje felvert habját.
A áfonyát belekeverem a krémbe /pár szemet díszítésnek meghagytam/. A kihűlt pite tésztába öntöttem a krémet és a pirított mandulával díszítettem!

1 megjegyzés:

  1. Az áfonyát (pontosabban ribizlit) nekem kellett beszerezni. Ez a legnehezebb része az elkészítésének!!!

    VálaszTörlés