2011. december 20., kedd

Rizskoch Zila formában

Szülinapomra kaptam a kolléganőimtől a háromszög alakú Zila formát és azóta tesztelem.
Volt már olyan kísérlet is ami nem érte meg, hogy a blogra kerüljön, de már sikereim is voltak.



Mint például ez a rizskoch, amit a Zila hivatalos oldalán találtam a beküldött receptek között. Köszönet érte!

Hozzávalók: /nekem a 40-es háromszög formám van/

250 g rizs
0,5 dl tej
125 g vaj
100 g cukor
csipet só

4 tojás
80 g cukor
80 g rétesliszt

A rizst betettem a kuktába és annyi vizet öntöttem rá, hogy kb. fél centit ellepje. Ezután öntöm rá a tejet. Feltettem főni és amikor lezárt a kukta akkor kis lángon 10 percig főztem és hagytam "kihűlni".
Közben a tojást habosra kevertem a cukorral. Mivel én nem választottam szét a tojásokat, ahhoz hogy jó habos legyen sokáig kell habosítani, ezután hozzáadtam a lisztet.
A megfőtt rizsre rátettem a vajat a cukrot a sót, hagytam, hogy a vaj elolvadjon rajta és a két keveréket összedolgoztam. Ízlés szerint lehet bele tenni vaníliát, citromhéjat.
Kifújtam a formát a forma leválasztóval és beleöntöttem a tésztát a formába.
180-200 fokon kb 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Nagyon finom és a látvány minden plusz melót megér!

Vanília pudinggal és málnával töltve!

1 megjegyzés:

  1. Ha egyszer vanília pudinggal van töltve, akkor miért nem ehettük meg a mascarpone krémet???

    VálaszTörlés