2011. december 31., szombat

Lazac kéksajttal ízesítve, sütőben sütve

2011' Karácsonyi főfogása volt és nem csalódott senki. A recept ötlet a Gergőtől származik, de egy kicsit tovább fejlesztettem. Azért csodálatos, mert ha jól elő van készítve, akkor marad időnk magunkra is.

Hozzávalók:
két jó nagy lazac
kb. 30 dkg kéksajt
kb. 15 dkg vaj
2 citrom

bors
2-3 gerezd zúzott fokhagyma

Amit akár előző este is el lehet végezni:
A sajtot villával összetörtem és összekevertem a vajjal. Hengert formáztam belőle, folpackba csomagoltam és betettem felhasználásig a hűtőbe. A citromot felkarikáztam és ezt is betettem a hűtőbe.
Mivel a lazac gyorsan megsül ezért akár, ha vendégeket is várunk elég az érkezésük előtt 1 órával foglalatoskodni a hallal.

A lazacot besózom, borsozom és zúzott fokhagymával fél óráig állni hagytam. Ezután előmelegített sütőbe teszem a citrommal borított lazacot. 15 percig sütöttem úgy hogy oliva olajjal meglocsoltam, ezután levettem a citromot és ráfektettem a karikára vágott kék sajtot és még pár percig sütöttem.
Sajnos az ünnep hevében az elkészült lazacot nem fotóztam, le de annyi dicséretet gyűjtöttem be, hogy máskor is fogok ilyet csinálni, nemcsak ünnepnapokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése