2011. október 12., szerda

Muffin, ami mindent visz

Hozzávalók: /igazából sosem tudom megjegyezni, hogy hány db lesz belőle, de kb. 30 db nagy méretű, de szoktam mini muffin formába is tenni/

30 dkg rama /megolvasztva/
30 dkg cukor
4 tojás
6 ek. tejszín
30 dkg liszt
4 kk. sütőpor
csoki / darabolt/, én a metróban szoktam venni csoki pasztillát
tetejére, mandula
igény szerint, vanília aroma
ha van otthon, akkor mirelite piros gyümölcsöt is szoktam bele tenni, azzal még finomabb

A cukrot a tojással alaposan összekeverem, a lisztet külön edénybe kimérem és hozzá adom a sütőport.
Az olvasztott vajat megvárom amíg egy kicsit kihűl és úgy adom a cukros, tojásos keverékhez, ehhez jön a tejszín és a lisztes keverékkel egy könnyed lágy tésztát kapok.
Hozzákeverem a csoki darabokat és kanállal a formába helyezem a tésztát. A normál méretű muffin formába, papír kapszlit teszek és kb. háromnegyedig teszem tésztával. Ha van otthon akkor piros gyümölccsel szoktam megbolondítani. Egy muffinhoz 1-2 szem málnát/ribizlit (ebből kicsit többet) teszek a tetejére és szeletelt vagy darabolt mandulát.
Gyorsan megsül kb. 180 fokon és nagyon finom. Vanília öntettel még kiadósabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése