2011. október 14., péntek

Az igazi túrós csusza

Mint azt megtudtam, egy másik blogból, eddig csak túrós tésztát csináltam, de tegnap kipróbáltam két cica, túrós csuszáját, sikert arattam vele.




Hozzávalók:
- 25 dkg csuszatészta
- 25 dkg túró
- 3 dl tejföl
- 200 g szalonna
- 1 tojás sárgája
- só

A tésztát sós vízben kifőztem és leszűrtem. A gyufaszál nagyságúra vágott szalonnát megpirítottam, majd kiszedtem a zsírból. A túrót a tejföl felével, egy csipet sóval és két evőkanál szalonnazsírral kikevertem, majd alaposan beleforgattam a kifőtt tésztát. Egy zsírral kikent tűzálló tálba tettem, a tetejére ráöntöttem a tejföl másik felét, melyet előzetesen kikevertem egy tojás sárgájával. Rászórtam a szalonnadarabokat, és 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütöttem. Önálló fogásként vagy köretként is fenséges. Én még sütöttem hozzá bacont is kicsire felkockázva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése