2011. május 15., vasárnap

Croissant reggelire

LIMARA nagy ötlet ez az expressz croissant. Tegnap este összeállítottam és ma reggelire sütöttem ki. El sem hittem, hogy ilyet itthon elő tudok állítani. Egyszerűen kívül belül gyönyörű! Ezek a saját fotóim, mint a többi is ez a bizonyíték arra, hogy a recept működik!

Hozzávalók:
  • 70 dkg liszt
  • 1 pohár joghurt vagy kefír (140 g)
  • 2 dl tej
  • 1 kk só
  • 4-5 ek. cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg élesztő
  • 25 dkg hideg vaj
  • 1 tojás a kenéshez
A hozzávalókból, a vaj kivételével tésztát dagasztottam, majd hűtőbe tettem 1-1,5 órára. Ezután nyolc egyforma darabba vágom, gömbölyítem őket, majd mindet kinyújtom jó vékonyra, kör alakúra.. A hideg vajat sajtreszelőn lereszeltem és körülbelül 7 egyenlő kupacra osztottam. Az első kinyújtott lapra szórtam egy adagot, rátettem a következő lapot, erre jött megint vaj, megint lap, így tovább, míg el nem fogyott. A legutolsó lap tetejére nem kell vaj. Ezután a tésztát kinyújtottam, olyan 2-3 mm vastagra, majd 16 cikkre vágtam (lehet 20 is, akkor kisebb kiflik lesznek).


Feltekertem őket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültettem. Most mentek egy éjszakára a hűtőbe, majd reggel tojással lekentem, sajttal megszórtam és hideg sütőben kezdtem sütni, 180 fokra állítva, kb. 25-30 percig.Aki nem reggelire készíti frissen az természetesen megsütheti rögtön is, csak előtte kelessze duplájára és 180 fokos előmelegített sütőbe kb. 15 perc alatt megsül.

Nemcsak szép de finom is, érdemes kipróbálni! Legközelebb én teszek bele tölteléket is, sonkát, csokit stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése