2011. május 15., vasárnap

Csokoládés-mascarponés rolád

A recept a csokilapról származik, de ez is azok közé tartozik, amit muszáj volt megcsinálni.
Hát tovább tartott az elkészítése, pedig az sem volt hosszú, mint amilyen gyorsan elfogyott!

Hozzávalók (8-10 személyre):

185 g étcsokoládé,

60 ml erős feketekávé,

5 szétválasztott tojás,

100 g porcukor,

2 evőkanál átszitált sima liszt


dekor csokidísz

Mascarponés töltelék:

375 g mascarpone sajt,

2 evőkanál porcukor,

2 evőkanál konyak,

125 g csokoládés mogyorókrém


Olyan kapós volt alig tudtam lefotózni!


Elkészítése:

A csokoládét és a kávét egy tűzálló tálban, forrás­ban lévő víz fölött, állandó keverés mellett melegít­sük, amíg sima lesz. Tegyük félre, hogy kissé lehűl­jön.

A tojássárgáját keverjük sűrűre és habosra. Ap­ránként adjuk hozzá a porcukrot. Keverjük bele a csokoládés keveréket és a lisztet.

A kemény habbá vert tojásfehérjét adjuk a csoko­ládés masszához. Ontsuk 26x32 cm-es kivaja­zott, kibélelt tepsibe, és süssük 20 percig. A tep­siben hagyjuk kihűlni.

A töltelékhez keverjük össze a mascarponét, a porcukrot és a konyakot / én ezt kihagytam/ egy tálban.
Borítsuk a süteményt egy tiszta konyharuhára, amit megszórtunk porcukorral. Kenjük meg csokoládés mogyorókrémmel, majd a töltelék felé­vel, és tekerjük fel. Vonjuk be a maradék töltelék­kel, és díszítsük dekor csokival. 
Elkészítettem másodszorra/mert olyan finom/, is és így tudtam jó képet készíteni róla!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése