2011. május 15., vasárnap

Isler

Vannak időszakok az életembe amikor nem tudok isler nélkül élni, viszont nem mindenhol olyan amilyet én szeretek. 2010 Karácsonyán tettem egy kísérletet a házi előállításra és nem mondom, hogy nem macerás, de nagyon finom frissen is és pár nappal később is. Persze ahhoz, hogy ne fogyjon el rögtön el kellett dugnom a család elől:)




Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 40 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 1 db tojás
  • 0,5 dkg sütőpor
  • citromhéj, vaníliás cukor
 A hozzávalókból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, úgy hogy minél kevesebbszer érjen a vajas tészta a kezünkhöz hanem a pultra nyomkodjuk és utána gyorsan összeáll. Kinyújtjuk és a tetszés szerinti kiszúróval  kiszúrjuk az aljakat és a tetőket, sütőpapíros tepsire helyezzük és kisütjük. A kihűlt tészta egyik felét megkenjük savanykás lekvárral és hozzáragasztjuk a tetejét. Amikor kellően összeragadtak akkor gőz olvasztott étcsokoládéba /ha a csoki nagyon sűrű akkor kevés olajjal lehet lágyítani/  mártjuk az isler tetejét. Én egy fondü villa segítségével vettem ki a csokiból és rácsra tettem dermedni, díszítettem mandulával, kókuszreszelékkel stb.
Ebből a tésztából készítettem linzert is csak annak a tetejébe lyukat formáztam és sütés előtt lekentem tojással és megszórtam durvára tört dióval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése